Su naujais maršrutiniais taksi – nauja kultūra

Visuomenėje vis dar netyla diskusijos dėl naujųjų maršrutinių taksi tvarkos. Kadangi visuomenėje jaučiamas poreikis apie šias problemas kalbėti, pasistengsime atsakyti bent į kai kuriuos iškilusius klausimus.

Pirmoji naujųjų miesto maršrutinių taksi partija mieste išriedės jau šio mėnesio viduryje. Senuosius maršrutinius taksi pakeis naujieji, tiesa, ne visus iš karto. Naujieji „mikriukai“ bus keičiami palaipsniui, pagal numerius. Tai reiškia, kad vienu metu 57–ojo numerio senuosius maršrutinius taksi pakeis naujieji. Vėliau 53-ąjį numerį pakeis naujieji maršrutiniai taksi, kol palaipsniui iki metų pabaigos bus pakeisti visi maršrutiniai taksi.

„Keičiame senuosius miesto maršrutinius taksi naujais pagal numerius, kad kuo mažiau blaškytumėme keleivius. Be to, keičiant tokia tvarka, gyventojai galės orientuotis, kurie maršrutai jau pakeisti ir įvertinti naująjį transportą“ – kalbėjo „Kautros“ marketingo direktorius Gintautas Pakusas.

Nemažai kauniečių piktinasi , nes pakeisti ne tik viešojo transporto maršrutai bei grafikai, bet gatvėse važinėja tie patys vairuotojai, kurie vairuoja jau pasenusius mikroautobusus. Taip yra todėl, jog naujieji maršrutiniai taksi vis dar ruošiami, todėl UAB „Kautra“ šiuo metu samdo seniau vežėjų paslaugas teikusias įmones.

„Kol kas mes negalime daryti įtakos vairuotojams, nes keleivius veža, ne „Kautros“ vairuotojai, o senųjų įmonių darbuotojai, kurie ir seniau veždavo keleivius. „Kautra“ dabar samdo buvusius vežėjus, o kai išleisime į gatves naujuosius maršrutinius taksi, atsiras didesnė kontrolė, tvarka, pasikeis ir vairuotojų kultūra“ – sakė „Kautros“ atstovai.

Vienas iš skiriamų ženklų bus tai, jog vairuotojai dėvės uniformą. Uniforma ne tik parodo, jog vairuotojas yra transporto šeimininkas, bet taip pat jį išskiria iš keleivių.

„Mūsų uniforma yra tvarkinga, ji padaro vairuotoją matomą. „Kautros“ vairuotojai niekada nesės prie vairo vilkėdami treningus, nes uniforma suteikia ir estetinį vaizdą“ – sakė „Kautros“ marketingo direktorius Gintautas Pakusas.

Pagal konkurso sąlygas, privalome maršrutinius taksi pakeisti iki metų galo, todėl keleiviams reikia išlaukti naujų transporto priemonių, o kartu ir naujų vairuotojų“ – tikino UAB „Kautra“ marketingo ir rinkodaros vadybininkas Mindaugas Sakalauskas.

Svarbu yra atskirti, jog savivaldybė yra atsakinga už maršrutų sudarymą, o UAB „Kautra“ atlieka vežimo paslaugą ir savavališkai keisti maršrutų negali. Keleiviai, nepatenkinti maršrutais ar grafikais, turėtų kreiptis į miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyrių (Šv. Gertrūdos g. 7 ar telefonu (8 37) 20 00 15). Būtent savivaldybė svarsto viešojo transporto maršrutus, atsižvelgia į gyventojų prašymus, vyraujančias tendencijas ir pagal tai svarsto ar patvirtinti naują maršrutą, padažninti grafikus, ar ne.

Tačiau, jei keleiviai skundžiasi ne laiku atvykusiu maršrutiniu taksi, taip pat nešvariu transportu ar nemandagiais vairuotojais, savo skundus turėtų rašyti UAB „Kautra“ atstovams elektroniniu paštu kokybe@kautra.lt.

„Naujuosiuose maršrutiniuose taksi bus įdiegta sistema, kuri leis ne tik pagal pirktus bilietus nustatyti keleivių srautus, tačiau matysime, kurioje stotelėje, kokiu metu buvo sustojęs mūsų maršrutinis taksi, tai leis kontroliuoti, kad vairuotojai atvyktų laiku“ – kalbėjo Gintautas Pakusas.

Pasikeitus maršrutinių taksi maršrutams, „Kautros“ atstovai rengia keleivių srauto tyrimus, tam kad galėtų realiai įvertinti esamą situaciją, ieškoti problemų ir jų sprendimų.

„Organizavome keleivių srauto tyrimus – mūsų žmonės važiavo visų maršrutų maršrutiniais taksi ir stebėjo, kur įlipa bei išlipa daugiausiai žmonių, kokiu laiku jų važiuoja daugiausiai ir kt. Taip pat kreipėme dėmesį į tai, ką kalba įlipę keleiviai, kuo jie skundžiasi, ką pastebi transporto pakeitimuose. Ir toliau rengsime keleivių tyrimus ir gautus rezultatus perduosime savivaldybei, kad keleivių nuomonė būtų išgirsta“ – sakė G. Pakusas.

Prie kokybės tyrimų rezultatų, keleiviai gali prisidėti išreikšdami savo nuomonę. Kviečiame pasidalinti pastebėjimais apie padarytą maršrutinių taksi reformą, iškilusias problemas. Žmonių nuomonė yra svarbiausia, todėl jei bus pastebimos tendencijos, jog reikia užsukti į tam tikras gatves, padažninti kai kuriuos grafikus, bus svarstoma ir stengiamasi pagerinti susidariusią situaciją. Taip pat galite išreikšti nuomonę apie maršrutų taksi kokybę, vairuotojų elgesį ir pan.