fbpx
Rekonstruojant Kauno autobusų stotį išsaugomos istorinės detalės

2016.03.25

Vieno iš didžiausių statybos objektų Kauno mieste – autobusų stoties – statybos vyksta sėkmingai ir pagal planą. Kauniečiai mato ne tik jau iškilusius naujosios stoties pastato rėmus. Bet taip pat ir kaip yra atnaujinamas senasis stoties pastatas. Jo autentiškumo išlaikymui skiriamas didelis dėmesys.

Išlaikomas stoties autentiškumas

„Esamas stoties pastatas remontuojamas atstatant jo buvusį originalų vaizdą. Dėl to teko nuversti sovietmečiu pastatytą trečią aukštą. Tai daroma, nes norime, kad į būsimą stoties kompleksą įsilietų kaip galima autentiškesnis statinys. Atkuriamos pastato metalinės frontonų detalės, vėdinimo grotelės, taip pat pagal buvusį pavyzdį iš ketaus liejamos keturios dekoratyvinės vazos, nes esamos išliko tik dvi ir jos labai sudilusios“, – kalbėjo architektas Gintaras Balčytis.

Siekiant išlaikyti autentišką autobusų stoties senojo pastato išvaizdą bus naudojamos pažangios technologijos.

„Raudonų plytų mūras bus nuvalytas ir restauruotas, sunykusios fasado plytos bus pakeistos to laikotarpio autentiškomis plytomis. Kadangi norima išlaikyti autentišką fasado vaizdą, pastatas bus šiltinamas iš vidaus specialia technologija. Tikime, kad restauruotas pastatas taps puikiu atnaujintos autobusų stoties akcentu“, – pasakojo architektas.

Darbai vyksta pagal planą

„Šiai dienai yra beveik baigti požeminio garažo konstrukcijų montavimo darbai: įrengtos monolitinės išorės sienos, kolonos, perdanga, laiptinės bei eskalatoriaus ir lifto šachtos“, – kalbėjo Rimantas Trumpiškis, UAB „Autokausta“ statybos direktorius.

Atidarymas gruodžio mėnesį

„Planuojame, kad naujoji Kauno autobusų stotis darbą pradės šių metų gruodį. Labai pozityviai nuteikia darbų eiga. Dirbdami su tikrais savo srities profesionalais artėjame prie ilgai planuoto ir svajoto tikslo – naujos Kauno autobusų stoties“, – kalbėjo bendrovės „Kautros nekilnojamasis turtas“ direktorius Mindaugas Platūkis.

Naująją Kauno autobusų stotį stato vienas didžiausių vežėjų šalyje – bendrovė „Kautra“. Planuojama projekto vertė 9 mln. eurų.

Bendras stoties sklypo plotas 14 608 m2. Stoties pasažas sujungs Vytauto pr. su autobusų stoties peronu. Bendras pastato plotas 13 000 m2. Požeminė parkavimo aikštelė talpins 187 automobilius ir apie 100 dviračių.

Autobusų stoties peronas priims 10 000 žmonių per parą. Autobusų stotyje bus 21 įlaipinimo aikštelė, 3 išlaipinimo aikštelės. Bus vykdomi tarptautiniai, tarpmiestiniai, priemiestiniai reisai. Numatoma apkrova –  600 autobusų per parą.

© 2021 Kautra. Visos teisės saugomos.

Šioje svetainėje naudojame slapukus. Jie padeda, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius. Taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.

Šioje svetainėje naudojame slapukus. Jie padeda, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius. Taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.

Uždaryti