fbpx
Vilniečiai naujais viešojo transporto elektriniais autobusais jau keliavo virš 46 tūkst. kartų

2022.10.24

Rugpjūčio viduryje Vilniuje startavę nauji 6 viešojo transporto maršrutai jau pasiteisino su kaupu. Per du mėnesius elektrinių autobusų maršrutais gyventojai pasinaudojo jau virš 46 tūkst. kartų. Vilniečiai akivaizdžiai laukė šių maršrutų – nuo rugpjūčio 16 d., kai į naujuosius maršrutus išvažiavo pirmieji autobusai, darbo dieną kelionių skaičius naujais maršrutais išaugo net 217 proc.

Šie maršrutai priveža gyventojus prie pagrindinio viešojo transporto tinklo, t.y. prie didesnių persėdimo taškų, kur miestiečiai gali arba tęsti kelionę viešuoju transportu, arba rinktis kitus darnius keliavimo būdus.

Naujų maršrutų kryptys orientuotos į nuo miesto centrinės dalies nutolusias teritorijas. Vietovės parinktos atsižvelgiant į gyventojų skaičių teritorijoje, miesto bendrąjį planą ir urbanistinius plėtros planus, taip pat siekiant skatinti darnų ir patogų judėjimą po miestą. Šie maršrutai labai aktualūs tiek dirbantiems gyventojams, tiek moksleiviams, studentams, kadangi iki šiol viešasis transportas šias teritorijas pasiekdavo ribotai.

Nauji elektriniai mažos talpos autobusai ne tik gerina paslaugos aprėptį, bet ir tęsia dekarbonizacijos strategiją Vilniaus mieste. Sostinė siekia, kad iki 2030 m.  miesto viešojo transporto parką sudarytų 55 proc. elektra varomų transporto priemonių, taip pat – kad vidutinis jų amžius būtų iki 6 metų.

Maršrutai aptarnauja šias trasose esančias urbanizuotas teritorijas:

117 Pilaitė–Kriaučiūnai–Platiniškės

118 Pilaitė–Varnės g.–Pašilaičiai

119 Šiaurės miestelis–Antakalnis–Rokantiškės–Egliškės

120 Visoriai–Santariškės–Žaliųjų Ežerų g.–Kryžiokai

121 Santariškės–Mažieji Gulbinai–Didžiųjų Gulbinų g.

122 Naujininkai–Kalnėnai–Guriai–Pavilnys–Naujoji Vilnia

Populiariausiu maršrutu išlieka 119 Šiaurės miestelis–Antakalnis–Rokantiškės–Egliškės – juo gyventojai keliavo daugiau nei 11 tūkst. kartų.

„Viešojo transporto sistema yra miesto susisiekimo sistemos stuburas ir darnaus miesto dalis, todėl keleivių vežimo viešuoju transporto paslaugos vystymas yra strateginė kryptis sostinėje. Šiuo metu vežėjas „Kautra“ aptarnauja 6 maršrutus, tačiau tikimės, kad jau 2023 metais vilniečiai galės keliauti dar papildomais 3 maršrutais. Įdiegus visus naujus 9 maršrutus bendras viešojo transporto paslaugos pasiekiamumo rodiklis Vilniuje sieks net 92 procentus“, – sako Loreta Levulytė-Staškevičienė, JUDU viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė..

Planuojama, kad papildomi trys nauji maršrutai VT paslaugą išplės į šias maršrutų trasose esančias teritorijas:

  • Naujoji Vilnia – Retkonių g. – Ivaniškių sodai
  • Riovonys– Centras,
  • Naujininkai– Kelmijos sodai

Šiuo metu rengiami ir derinami projektai gatvių įrengimui (statybai) ir modernizacijai. Miestas investuoja į infrastruktūros diegimą, planuojama, kad darbai baigsis kitų metų III-IV ketvirtį.

Rezultatais džiaugiasi keleiviai ir vairuotojai

Naujo vežėjo įvedimas į keleivių vežimo sistemą gali būti iššūkis, tačiau glaudus JUDU ir UAB „Kautra“ bendradarbiavimas padeda užtikrinti kokybišką paslaugų teikimą ir teigiamus  tiek keleivių, tiek ir vairuotojų atsiliepimus.

Keleivių srautai stebimi ir jau matoma, jog kai kuriuose maršrutuose reikalingas dažnesnis kursavimas, nes transporto priemonės yra visiškai užpildytos. Atsiradus techniniams pajėgumams ir atsižvelgiant į sutartį su vežėju planuojama didinti transporto priemonių skaičių maršrutais, o tai reiškia, kad autobusai važiuotų dažniau.

„Džiaugiamės, kad paslauga, kurią atliekame su 17 elektrinių autobusų, keleiviai yra patenkinti, kitų metų pradžioje dirbsime iš viso jau su 24 autobusais, aptarnaudami papildomus maršrutus. Įmonės mastu turime tikslą per dvejus metus autobusų parką atnaujinti 100 elektrinių transporto priemonių“, – pasakojo „Kautros” generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Gerų atsiliepimų girdi ne tik vairuotojai, tačiau ir JUDU keleivių aptarnavimo centrai. Keleiviai itin džiaugiasi moderniais, komfortiškais elektriniais autobusiukais, kuriais patogu ir greita pasiekti  pagrindinius viešojo transporto maršrutus ir jau klausia, ar galima į gatves išleisti jų dar daugiau.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ informacija.
Nuotraukų autorius Saulius Žiūra.

© 2022 Kautra. Visos teisės saugomos.

Šioje svetainėje naudojame slapukus. Jie padeda, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius. Taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.

Šioje svetainėje naudojame slapukus. Jie padeda, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius. Taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.

Uždaryti